Nyheter
Krogevann bro skal rives og erstattes med kulvert
Krogevann bro i Lillesand kommune skal fjernes som følge av setningsskader i konstruksjonen. Skadene på broen tilsier[...]
Den mest krevende uken siden veien åpnet
Ekstramannskaper fra Rogaland, Lindesnes og Setesdal ble hentet inn for å holde E18 mellom Kristiansand og Grimstad[...]
Slik har det gått med biene langs motorveien
En informativ og god artikkel om vårt ESG prosjekt skrevet av Fedrelandsvennen.[...]
Ulykke!
Denne gangen gikk det bra. Av og til oppstår det brann i vegtunnel. Da er det svært viktig at redningsetatene samt[...]
Nå måler vi fotavtrykket vårt!
Måling av fotavtrykket vårt er en del av vår ESG policy. Fra og med 2022 måler vi det direkte og indirekte[...]
Stort fokus på ESG
Agder OPS Vegselskap har gjennom sin ESG policy, et stort fokus på gjennomføring av ESG tiltak. ESG står for den[...]
Renovering av renseanleggene
Motorveien E18 Grimstad - Kristiansand ble bygget ut gjennom til dels svært sulfidholdige bergarter. I denne[...]
Stor aktivitet!
I Uke 38 ble det gjennomført en rekke drift og vedlikeholdsarbeider inklusive beredskapsøvelse på OPS-prosjektet.[...]
Det summer langs E18
Tre millioner honningbier summer langs E18 mellom Kristiansand og Grimstad.
Ny asfalt mellom Grimstad og Kristiansand
Endelig kommer det ny asfalt over de dype sporene i veibanen på E18 Grimstad-Kristiansand.
Tidligere UP-sjef krever nedsatt fartsgrense
Tidligere UP-sjef krever at fartsgrensen på E18 mellom Grimstad og Kristiansand settes ned av sikkerhetsmessige årsaker.
Tillater ulike spordybde på ulike motorveier
Norske motorveier skal reasfalteres om spordybden overstiger 20 millimeter, men på OPS-veiene tillates 25 millimeter.